Najlepsze wkładki do goleni

Ból szyny piszczelowej może być znaczącą przeszkodą, szczególnie jeśli jesteś zawodowym biegaczem.

Dowiedz się, co możesz zrobić, aby leczyć szyny goleni i jak zapobiegać ich występowaniu w przyszłości dzięki najlepszym wkładkom do szyn goleniowych.

Najlepsze wkładki do goleni

Szyny piszczelowe: przyczyny i objawy

Szyny goleni są bardzo bolesne do zdobycia, prezentując następujące objawy:

  • Kruchość, obrzęk lub ból w kości goleniowej lub z dowolnej strony.
  • Przemieszczenie kości piszczelowej, np .: wystaje nieco bardziej niż zwykle.

Trzy główne przyczyny szyn goleniowych to:

  1. Przekraczanie dystansu biegania – popychanie się dalej niż ciało jest w stanie sobie poradzić, szczególnie na terenach o dużym uderzeniu, takich jak drogi asfaltowe, które mogą dać szynom goleń.
  2. Zmiana terenu do biegania – wydmy są znacznie trudniejsze do pokonania niż zwykła droga, ponieważ opór jest znacznie mniejszy. Podobnie, bieganie na różnych wysokościach i w różnych klimatach może wytwarzać szyny goleni, jeśli się nie zachowa.
  3. Noszenie niewłaściwego obuwia – niewłaściwe obuwie jest zwykle zbyt miękkie i zachęca do nadmiernej wymowy, co jest druzgocące dla twojej biegającej gry. Może to prowadzić do poważniejszych problemów, w tym guzów, ostrogi piętowej, zapalenia powięzi podeszwy, zapalenia ścięgna Achillesa i innych!

Środki zaradcze na szynę i środki ostrożności dotyczące biegacza

Pierwszą linią działania po otrzymaniu szyny goleniowej jest zatrzymanie biegu, oparcie nogi, zastosowanie okładu z lodu i niezbędnego ucisku, a także utrzymanie go w pozycji podniesionej i wygodnej. Reszta jest najbardziej znanym lekarstwem. Jest jednak kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zapobiec występowaniu szyn goleniowych.

  1. Buduj się powoli – nie przeciążaj się i nie stawiaj sobie zbyt ambitnych celów. Utrzymuj swoje prędkości i odległości na ograniczonym minimum, dopóki nie będziesz pewny, że możesz więcej biegać. Kiedy zwiększasz, nie rób gigantycznych skoków!
  2. Noś odpowiednią stopę – specjalistyczne buty do biegania w połączeniu z wkładkami do kontrolowania pronacji pomogą ci pozostać mistrzem. Odpowiednie obuwie zapewni Twoim stopom najlepsze możliwe podparcie i pomoże łatwiej podnieść się z ziemi, mniej stresując stopy.
  3. Wykonuj ćwiczenia mięśni łydek – wzmacniając mięśnie łydek, możesz zapewnić, że Twoje ryzyko indukowania szyn goleniowych jest jak najbardziej ograniczone. Dbaj o zdrowe golenie i upewnij się, że rozciągasz się przed i po treningu.

Cechy dobrej wkładki do szyn goleniowych

Najlepsze wkładki do butów do biegania pomogą Ci uniknąć szynowania podudzia, a także zminimalizują ryzyko odniesienia obrażeń podczas biegania. Niektóre z najlepszych cech wkładki sportowej obejmują:

  • Grubość – im grubsza jest wkładka, tym bardziej absorbuje wstrząsy. Najlepsze wkładki są zwykle grubsze, niż się spodziewa, wykonane z pianki i lekkie.
  • Amortyzacja – wkładki wykonane z syntetycznej wyściółki lub warstw mają tendencję do bardzo dobrego pochłaniania wstrząsów. Gdy biegamy, nasze stopy znoszą wiele wstrząsów z powodu dużej siły uderzenia, która powstaje, gdy nasze stopy dotykają ziemi. Amortyzatory minimalizują siłę skierowaną na nasze stopy.
  • Technologia Adaptive Arch – wszyscy mamy różne typy stóp. Technologia Adaptive Arch pozwala stopom optymalnie funkcjonować, dostosowując się do łuku stopy podczas biegu. Ogólnie oznacza to również, że niezależnie od rodzaju stopy, od płaskich stóp po wysokie łuki, adaptacyjne łuki mogą cię pomieścić.
  • Separacja śródstopia – wkładka podnosi palce u stóp i nieznacznie oddziela duże palce od reszty palców, odsuwasz siłę od kuli stopy. Pomoże to chronić stopę przed bólem, a nogi przed szynami goleniowymi.